10 frukter och bär att äta för hälsans skull

0

En undersökning som vi låtit Sifo genomföra visar att endast varannan svensk äter frukt och grönt varje dag – trots de välkända hälsofördelarna. Här listar vi tio frukter och bär som innehåller massor av vitaminer, mineraler, antioxidanter och kostfibrer som är riktigt bra för oss!

Tio i Topp listan av Frukter och Bär

Tio frukter och bär som innehåller massor av vitaminer, mineraler, antioxidanter och kostfibrer som är riktigt bra för oss!
De innehåller näringsämnen som har en positiv effekt på vår hälsa. Som bidrar med minskad risk för bland annat hjärt- och kärlsjukdom och vissa cancersjukdomar. Ytterligare fördelar med kostfibrerna är att de ger oss bättre blodsocker, blodfetter och en mer välfungerande matsmältning. Här kommer listan på tio riktiga höjdare för din hälsa: Lingon, Jordgubbar Blåbär, Svarta vinbär, Banan, KiwiHallon, Äpple, Päron och  Persika. Njut av dessa goda och färgglada nyttigheter, som passar lika bra i picknickkorgen som i mellanmålet!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.