Social Foodies öppnar nytt flaggskepp vid Tivoli

0
foto: Christoffer Sandager

Social Foodies öppnar sitt nya flaggskepp på Bernstorffsgade 5, där de kommer att vara grannar till Nimb Hotel.

I morse presenterade Social Foodies sitt helt nya “Social Juice,” ett nytt frukostkoncept och nya projekt i Afrika. Entreprenören  och idén bakom Paradis Ice-kedjan, Thor Thorøe, revolutionerade den danska glassindustrin och nu med den nya butiken på 338 m2 fokuserar han både på det innovativa och det sociala. De har tänkt på både smak, råvaror, produktion och inredning, när Social Foodies öppnar sitt nya flaggskepp bredvid Nimb Hotel. Social Foodies har är inredd med dansk, hållbar design, t.ex. möbler från Mater Design och We Do Wood, lampor från Made By Hand samt egen design av bänkar och kuddar som sys från gamla kaffebönsäckar. Thor Thorøe avslöjar att den nyöppnade platsen, också är ett matlaboratorium:”Vi kommer att experimentera med nya afrikanska råvaror och kommer att producera några unika, revolutionära produkter som människor ännu inte har smakat. Jag ser väldigt mycket fram emot det.”

Frukost med socialjuice och hållbart kaffe

Målet är i första hand att hålla öppet från 7 – 23, så kaffetörstiga Köpenhamnare kan njuta av hållbart kaffe på caféet eller ta det på språng. Ett annat nytt initiativ är produkten Social Juice, som är nyberedd i affären och innehåller sockerrör. Juice finns i tre smaker; lime, lime / ingefära och passionfrukt.

 

 

 

Ny åtgärd med vanilj

Social Foodies har påbörjat ett nytt, hållbart vaniljprojekt i samarbete med The Sustainable Prayer. På Social Foodies plantage i Uganda är utvecklingen av den mest hållbara och effektiva odlingsmetoden i full gång. Social Foodies vill bli självförsörjande med organisk vanilj samtidigt som man utbildar lokala vaniljbönder. På så sätt kan Social Foodies bidra till att främja en mer miljövänlig odling av vanilj och säkerställa ekonomisk tillväxt för lokala bönder.

Egen fruktproduktion i Uganda

Social Foodies arbetar på ett nytt initiativ för att skapa en egen fruktproduktion i Uganda inom de närmaste åren. Målet är att skapa fler jobb i Uganda och skapa en ännu mer smakfull produkt och en ännu mer lönsam produktion till förmån för lokalbefolkningen i Uganda.

foto: Christoffer-Sandager

Tivoli och Social Foodies blir hyresgäst på Tivoli, men det krävs ingen biljett till Tivoli för att besöka Social Foodies-butiken och caféet, eftersom ingången är direkt från Bernstorffsgade. Butiken är öppen året runt. Det kommer att en möjlighet att hålla företagskurser och mycket mer inom verksamheten . Tivoli kommer bland annat att sälja Social Foodies erfarenheter, kurser och produkter. som företagsgåvor och i packningsprodukter för skolor och gastrointresserade turister. Det är möjligt för alla att gå med i de öppna banorna där man kan lära sig hur man gör gräddbullar.

Christoffer

Processed with VSCO with hb1 preset

Dorthe Weinkouff Barsøe, VD Tivoli Brand & Kommunikation, säger:”Social Foodies är ett intressant företag som matchar Tivolis ambitioner inom det hållbara området. De workshops och kurser som kommer att läggas fram kommer att vara nya spännande produkter som kan komplettera vad Tivoli redan erbjuder, till exempel för näringslivet. de betonar den goda sociala erfarenheten, precis som vi gör i Tivoli.

Facade 2 fotocredit Christoffer Sandager

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.