Risenta släpper en helt ny granola i tre olika smaker.

0

Att frukosten är dagens viktigaste mål har vi alla hört och hela 60% av svenskarna* håller med om det.

För dessa sex miljoner svenskar har Risenta goda nyheter –  en helt ny granola i tre olika smaker.

Granolan är 100% klimatkompenserad och dessutom fiberrik, naturligt sötad med dadlar och kommer i en klimatsmart förpackning.  🌱🫐🍎🌰

Risenta Crunchy Granola Rostad Mandel & Hasselnöt

En gyllene granola som har ugnsrostats härligt knaprig med hasselnötter, pumpakärnor, solroskärnor och rostade mandlar. Rik på fiber och med naturlig sötma från dadlar.

Risenta Crunchy Granola Äpple & Kanel

En gyllene granola som har ugnsrostats härligt knaprig. Med mandel och solroskärnor som blandats med friska äppelbitar och kanel. Som pricken över i små frasiga puffar för extra krispighet. Rik på fiber och med naturlig sötma från dadlar.

Risenta Crunchy Granola Kardemumma, Hasselnöt och Blåbär

En gyllene granola som har ugnsrostats härligt knaprig. Med hasselnötter, solroskärnor, torkade blåbär och en rejäl nypa kardemumma. En smarrig och oslagbar kombo! Rik på fiber och med naturlig sötma från dadlar.

Tillhör man de 40% som inte håller med om att frukost är dagens viktigaste mål så sätter inte det stopp för att äta granola.😉 Nedan sex tips på andra tillfällen än frukost när granola förhöjer måltiden:

1. Toppa yoghurten, funkar lika bra som frukost, lunch och middag, för vem vill inte äta frukost hela dagen?

2. Toppa gröten, ifall du inte gillar yoghurt så funkar granola lika bra för att addera crunch på gröten oavsett om du kör på overnight oats eller klassisk havregrynsgröt.

3. Gör granola-bars, ett perfekt mellanmål eller snack!

4. Strössla granola över en sallad istället för krutonger.

5. Toppa glassen med granola istället för strössel.

6. Ha granola på ugnsbakade grönsaker för extra crunch.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.